Nøkkelen til en suksessfull anskaffelse er å identifisere kundens behov og utfordringer, for deretter å finne den leverandøren som er best egnet til å løse dette sammen med kunden.
AdviseTech sitt oppdrag hos kunden var tredelt. Første fase gikk ut på å identifisere scope, behov og muligheter. På bakgrunn av funn fra behovsanalyse, ble det utarbeidet et konkurransegrunnlag og gjennomført en offentlig anskaffelse frem til signering med ny leverandør. I siste fase ledet AdviseTech et etableringsprosjekt for å flytte tjenestene over på ny driftsavtale sammen med leverandør.
AdviseTech har etablert ny driftsavtale for kunden som sikrer moderne og effektive IT-tjenester, til en konkurransedyktig pris.
Gjennom etablering av ny driftsavtale, har AdviseTech bidratt med
- Å sikre høy tilgjengelighet på tjenester med kompetent brukerstøtte
- Overgang til fremtidsrettet og effektiv arbeidsplattform basert på Microsoft skytjenester
- Å styrke rammeverk for samhandling og rapportering
- Å styrke krav til miljø og bærekraft for produkter og leverandør
- Å redusere kostnader gjennom konkurranse og effektivisering
AdviseTech sin erfaring med store, komplekse anskaffelser ble avgjørende da kunden skulle velge ekstern bistand til dette oppdraget.
I en konkurranse med 18 andre leverandører ble AdviseTech, på bakgrunn av solid erfaring med store anskaffelser i både offentlig og privatsektor, valgt til å bistå kunden med fornyelse av driftsavtale for IT-tjenester. Sammen med nøkkelpersoner fra IT og innkjøp, loset rådgiver fra AdviseTech kunden trygt i havn med ny driftsavtale som kan møte morgendagens utfordringer.